Dag 79

Idag har det gått 78 dagar, och om 12 dagar ska jag ha nått mitt första delmål. Oops, already did it!
 
Jag har fått en väldigt bra rutin på min nya livsstil nu. Jag tränar mycket, 5-9 gånger i veckan, men i helgen vilade jag för att det var så skönt.
 
Jag var onyttig och drack rödvin på festen i lördags. Jag drack rödvin, men för varje glas rödvin, det blev fyra glas, så drack jag en halvlitersflaska vatten. Detta gjorde att jag mådde bra hela kvällen och blev inte onykter. Påverkad, men inte onykter. När jag vaknade morgonen därpå så hade jag inte rört mig i vikt, det var så skönt att veta.
 
Sen jag nådde mitt första delmål så har jag börjat köra hårdare. Förra veckan blev det 4 dagar kondition, minst 30 minuter måndag, tisdag, onsdag och torsdag. Torsdagen var den skönaste, jag körde en timme på motionscykeln och en timme på löpbandet. Det kändes som att vara i himlen. Så skönt. Jag insåg dock att man inte kan köra kondition varje dag så jag har lagt om min träning igen.
 
Nya upplägget är:
  • Kondition 3-4 gånger i veckan och aldrig två dagar i följd.
Och nu tänker ni: Hur kan han få in 4 konditionspass på en vecka om det bara är sju dagar på en vecka och han inte kör kondition två dagar i följd?
 
  • Tunga lyft när jag kör stora muskelgrupper som rygg, bröst och ben.
Igår körde jag tre ryggövningar på en timme: marklyft (60 kg), pendlay row (55 kg) och stående hantelrodd (23 kg).
 
  • Lättare lyft när jag kör axlar.
  • Medeltungt när jag kör armar.
 
Konditionen kommer till vid sidan av och är helt underbar.
 
Keep shining!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0