2013 - Aldrig Mera Fet

Nu har jag varit fet väldigt länge. Jag har varit överviktig i 20 år nu. Jag gick ner ordentligt 2003-2004, 40 kilo på 16 månader. Jag höll det ett bra tag innan det gick åt skogen och jag gick upp igen. Nu är det 2013, jag är gammal och det är nu jag måste göra nåt. Och det gör jag.
 
Jag har sett de åtta avsnitten av svenska versionen av Obese - A Year To Save My Life, eller på svenska, Aldrig Mera Fet. Jag tänkte att jag skulle göra samma sak, så den första januari började mitt nya liv.
 
Bye bye, sugar!
Bye bye, candy!
Bye bye, chips!
Bye bye, läsk!
Bye bye, kakor!
Bye bye, allmäna onyttigheter!
Bye bye, bröd (om det inte är surdeg och mindre än 1% socker dvs.)!

Det har nu gått två veckor, och hur ser det ut? Jag äter mindre portioner, jag äter grönsaker varje dag, är det nånting som innehåller mer än 1% socker så nuddar jag det på tungan i princip, men för det mesta håller jag mig borta från allt som har med socker att göra. Jag dricker mycket vatten och jag tränar 4-5 gånger i veckan. Till skrivande dag har jag gått ner 6.5 kilo. Så det är bara att köra på, mitt första mål är att den 1 april väga 117. Vad jag vägde från början tar vi den 1 april.
 
Detta är mitt nya liv!
Go hard or go home!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0