Dag 43

Jag tycker denna dag är värd att skriva om.
 
Jag hade planerat ett träningspass med kondition 30 minuter och sen ett hårt benpass. Men min gymkompis hade andra tankar, hon ville köra en timme uppvärmning så när jag kom till gymmet satte jag en timme på timern och började jogga. Jag bestämde mig för att testa på 5 kilometer och att det skulle få ta den tid det tog. För första gången på mer än två år klarade jag av att jogga fem kilometer. Fan, vad sjukt bra det kändes.
 
Efter joggingen satte vi igång att köra ben: Vi började med benspark, jag drog på tungt och tänkte att det skulle vara nog så, men det slutade med att jag i sista av fem set maxade och gjorde fem reps. Motivationen ökades på.

Vi fortsatte med sittande benpress och jäklar vad skönt det var att känna rumpmusekeln bara spännas och bli hårdare. Jag började väldigt lätt men ökade betydligt för varje gång och skrek mig igenom 7 reps i det sista setet som låg på ca 170 kilo. Jag ville bara ha mer och mer och mer.
 
När vi fortsatte med liggande legcurls började jag väldigt lätt så hon trodde att hon skulle slå mig. Hon började reta mig och slå vad om att jag inte skulle orka mer än tre reps på 44 kilo. Det var roligt. Jag la på mer och mer för varje set och slutade på 59 kilo. Damnity good. Jag gav allt även fast jag visste att sista övningen skulle ta död på oss.

Vi fortsatte med att köra one-legged squat. Jag körde med kroppsvikt eftersom jag väger så mycket. men det var jobbigt nog det eftersom jag dessutom har världens sämsta balans. Efter tre sets var jag halvdöd och ville nästan inte fortsätta. Dags för sista övningen!
 
Sista övningen innebär att man går upp på stepbrädan, sen ner igen. Detta gör man 10 gånger och utan vila kör man vidare med "skidåkarbenböj", vilket innebär att man gör benböj, men man skjuter bak rumpan och har vikten över hälarna så man fortfarande kan vicka på tårna. Superskön övning som ger sjuk träningsvärk. Detta gjorde vi i sju minuter om och om igen. Hon gjorde två vändor mer än jag.
 
Under tiden vi körde sista övningen säger hon flera gånger: Te odio. Vilket på ett sätt betyder att jag är sjukt bra! :p
 
Vill träna mer, är så taggad.
 
Keep shining!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0