Lika svårt varje år...

Jag brukar vara väldigt känslig den här tiden på året och så även i år. Jag har försökt hålla mig sysselsatt för att inte tänka men det är så svårt att inte, Jocke har varit till stor hjälp, hans energi och galna upptåg har fått mig att skratta iaf och det är inte lätt.

I skrivande stund är det 20 minuter efter den tidpunkten som sattes för skotten som avslutade min pappas liv.

Som vanligt kan jag inte sova den här natten, jag vill inte sova den här natten, jag är rädd att jag mår sämre om jag drömmer något. De senaste 12 åren har jag inte somnat före 02.43 natten till den 11 juni. Jag kommer så väl ihåg tidningarna där det stod: "02.43 Gärningsmannen öppnar eld mot väktare i sin tjänstebil..."

Idag, 11 juni, åker jag upp till Dalarna för sommaren, åker direkt till Falun och går till minnesstenen med mamma. Jag har inte varit där på rätt dag på fem år och det känns, sist jag var där över huvud taget var för tre år sen.

Jag är extremt bevandrad i språk, jag kan många språk, jag har ett väldigt bra ordförråd på svenska, engelska och spanska men inga ord på något språk kommer någonsin vara tillräckliga för att beskriva min saknad.

Hur hade mitt liv sett ut om detta aldrig hade hänt?

Kommentarer
Postat av: mikaela

Shit alltså..man kan inte annat än fråga sig varför. Såna hemskheter, varför ska de hända? Det går inte att förstå. Tänker på dig vännen! <3

2010-06-16 @ 13:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0