Who am I?

Jag har nyss sett filmen "Who am I?" (1998), en underhållande film med Jackie Chan.

Jackie spelar en kille som med hjälp av korrupta poliser hamnar i en helikopterkrasch i den afrikanska djungeln, han överlever knappt men får hjälp av en infödingsstam i området. En dag ser han ett rally köra förbi i öknen och han springer dit för att få hjälp. Men minnesförlust och lång tid i afrika hjälper honom ingenting, han kan inte ens prata engelska längre. Han finner sin väg tillbaka till civilisationen och spenderar varje minut åt att hitta sitt verkliga jag.

Mina egna tankar om filmen är som följer:
Jackie Chan är alltid underhållande, så även i denna film med sina fightingscener och sköna akrobatik, skurkarna är alltid typ dumma och gör precis som de inte ska göra, ungefär som vanligt i Hong Kong-producerade filmer.
Mitt betyg är 2/5.

P.s.
Voddler är fortfarande bra dock ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0