Smallville

För er där ute som är helt off och inte vet vad Smallville är vill jag bara säga att det är en väldigt amerikansk serie, ganska överdriven, känslosamheten går överstyr, underhållande och övermänsklig.

Clark Kent a.k.a. Superman eller Stålmannen (Stålmannen är svenska och skulle egentligen översättas till engelska som Steel Man) bodde i Smallville när han var yngre, innan han blev vuxen och flyttade till Metropolis för att ta sig an bad guys och maffian och så. Kort sagt så handlar serien om Clark Kents uppväxt från första året på high school (säsong 1) till studenten och vidare ut i livet ända upp till nutiden (säsong 9).

Det jag vill ha sagt är ju då att jag gillar den här serien och rekommenderar den varmt till alla.
Det skadar inte att Kristin Kreuk är med.

5/5 är mitt betyg på Smallville.
(första femman som delas ut)...

Take care, y'all...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0