Sista dagen

Sista dagen i Dalarna nu då. Jag har spenderat den hemma i Laknäs, har packat, spelat gitarr, eldat i kakelugnen och tittat på tv. När mamma kom hem från jobbet åkte vi hem till hennes fjås och åt middag, rostbiff och potatisgratäng, det funkar ju inte alls med min LCHF men efterrätten åkte ner också och eftersom det var sista målet mat i Dalarna för den här gången så tänkte jag: What the hell!!! Efterrätten bestod av marängschwizsch... Inge kolisar alls i det. Jag får helt enkelt bli en bättre människa när jag kommer ner till Eskilstuna på söndag.

Idag hade jag planerat in en fika på tu man hand med min kära lilla Nina, men hon var tydligen superförkyld så det gick inte så bra. Visserligen frågade jag henne igår men ändå, det suger ju att hon då inte kan när det ändå är sista dagen och man inte har hunnit ses innan det. Detta "lov" har faktiskt varit riktigt hektiskt.

Jag kom upp till Dalarna den 18 december efter att ha nailat en tenta i spanska grammatik på morgonen, hade inte pluggat, gick dit, tittade på provet, fyllde i svaren, var klar efter 14 minuter och sen kunde jag gå därifrån, fick VG, några poäng från fullt. <--- skönt att jag nu fick ur mig det också... har inte haft nån att skryta för tidigare, men nu hade jag ju ett fint tillfälle att göra det.

Men... sen den 18 december har det hänt så mycket:

  • Glöggkväll med pojkarna
  • Fika och UNO med Hanna, Oskar och Peppe
  • Svensk jul som den ska firas hemma hos min kusin, julafton och juldagen
  • Fått för lite stjärndos
  • Ullvi Cup 2007,5 + 2-gala
  • Strömavbrott och speldag på annandagen med min kära syster
  • Träffat Micke efter nästan 3 år
  • Lärt mig spela Gin Rummy hemma hos Per (Robin, Dan, Hanna, Oskar och Peppe var också närvarande)
  • Bästa nyåret nånsin, drack finskumpa och rökte fincigarr
  • Ätit vildsvinsgryta
  • Sett på junior-VM i ishockey (Sverige kom trea) (Finalen var den bästa hockeymatch jag nånsin sett)
  • Fått upp ögonen för annan musik (lyssnar på titanix - 1,2,3 gånger om just nu (Tack, Christian för den))
Imorgon ska jag till Vattholma på dop, sen ska jag stanna hos min kusin i Uppsala över natten och sen på söndagen åker jag ner till Västerås och äter lunch med Caroline =)... Snacka om att jag har haft abstinens.
Just det, jag har skrivit en massa musik också.
Det kan vara det bästa jullovet jag nånsin varit med om. - Tack till alla som varit med

Måste packa nu...

Wul... /Erik

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Holaaa eriiiikooo

Vad är en fjås?

Mikaela

2010-01-09 @ 12:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0