Rocket Science

Jag har sett en så bra film alldeles nyss.
"Rocket Science" heter filmen och jag vill likna den med "Napoleon Dynamite" som också är en jättebra film.

Hal Hefner har problem hemma, hans föräldrar skiljer sig, han stammar, han har alltid hamnat i skymundan och han har inte många vänner. En dag på vägen hem från skolan sätter sig Virginia Ryerson, stjärna i debattlaget på skolan, bredvid honom på bussen och rekryterar honom till laget. De börjar förbereda sig för nästa tävling, Hal har alla svaren och kan argumentera allt. Men han kan inte uttrycka sig.

My thoughts on the movie:
It was great!!! Jag sa i början av inlägget att jag såg lite Napoleon Dynamite i den här filmen. Hal är lite udda, lite egen, har inte så många vänner osv. Jag tyckte om filmen från första början ända till sista slutet... Jag gillade den jättemycket och jag kommer se den flera gånger.

Den får 4.5/5.



Mycket bra film med en riktigt bra skådis i huvudrollen, Reece Thomson heter han. Mycket bra i denna film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0