Raise Your Voice

En till musikfilm har jag nu sett, "Raise Your Voice". Hilary Duff har ju alltid varit en trevlig flicka att se på, jag har inte alltid gillat hennes musik men det kan ju komma att ändras. Och som sagt, nåt som inte ändras är ju att hon är väldigt fin att titta på.

Terri är en tjej på 16 år som bor med sin familj i Flagstaff, AZ. Hon sjunger i kyrkokören och skolkören och tycker att allt är frid och fröjd. När hennes bror tar studenten får han utegångsförbud men tillsammans smyger de ut på kvällen för att se en konsert. Konserten var deras höjdpunkt men kvällen slutar med att han dör när de är med om en bilolycka. Hon slutar sjunga och går runt som i trans, inget är roligt längre. När hon blir antagen till en musiksommarskola i LA säger hennes pappa nej, men hennes mamma säger ja. Hon åker dit men hur kommer det gå efter att inte sjungit på ett tag?

Egna tankar:
Vad kan man säga? Det är en väldigt amerikansk musikfamiljefilm, de är likadana allihopa nästan. Denna filmen känns mer om man som Terri har förlorat en familjemedlem, vilket jag har. Musiken var bra, skådespeleriet var inte det bästa men som sagt Hilary är med och hon är ju bra. De övriga, NJA!

Mitt betyg på denna film är 3.5/5.



See it...

Kommentarer
Postat av: Louise

Den här filmen är ju jättebra! Har sett den ett antal gånger, inte så konstigt när jag har den på dvd hehe!

2010-01-13 @ 22:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0