Perfect Creature

Jag har nyss sett ytterligare en tolkning av de vi kallar vampyrer. När jag först såg "Twilight" så var det första gången jag såg fredfulla och djurätande vampyrer och som dessutom får känslor för människor, nu har jag sett vampyrer som lever sida vid sida med människor.

Filmen heter "Perfect Creature".

I Jamestown tillhörande ett alternativt Nya Zeeland bor människor och vampyrer sida vid sida och har gjort så i 300 år. Tills en dag en vampyr, Edgar, från det så kallade "brödraskapet" har börjat suga människors blod. Detta går emot allt som man tidigare trodde var möjligt. Kan Äldstebrodern Silus och polisintendenten Lilly stoppa Edgar?

Egna tankar om filmen:
Jag har tyckt om vampyrfilmer väldigt länge. Det jag har tyckt om har varit olika dock, i denna film gillade jag omgivningen, den stad som hade skapats för att vampyrer skulle vara en del av den. På dagtid är det nästan som kvällning i alla fall. Man kan säga att det var som vilken smoggig engelsk stad som helst, för alla vet att vampyrer hör hemma i England. (Alla städer i England är skitiga, smoggiga och det regnar för jämnan. Visst, det kan finnas fina dagar men de kommer en gång varannat år. Men nog skitsnack som England nu). Tillbaka till filmen... Action brukar jag gilla i vampyrfilmer, det var inte så mycket av det i denna film, men det som var var intensivt, han som spelar Edgar är så snyggt sminkad och utstyrslad att det lägger på en ytterligare touch på intensiteten.
Kort sagt en helt okej film, jag kommer kanske se den igen om ett tag men det är ingen som jag kommer se om och om och om och om igen. Men jag gillar Saffron Burrows och har gjort sen jag såg "Deep Blue Sea".

http://images.email-service4.nl/mailing45967/perfect_creature0.jpg

Mitt betyg är 3/5...

Kommentarer
Postat av: Saadet

Tack ska du ha..försöker alltid att lägg upp fina och roliga bilder :D

2010-01-15 @ 09:16:07
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0