Omarion

Omarion (Omari Ismael Grandberry) har alltid varit en stor favorit för mig. Jag började lyssna på r&b/hiphop i slutet av 2001 efter att ha sett "Save the Last Dance" (Julia Stiles, Sean Patrick Thomas). Innan det var jag väldigt kluven i vilken musik jag gillade mest. Åren rullar på och jag inser att det finns så mycket bra musik i världen så man kan knappast säga att jag lyssnar på nån musikstil mer än de andra. Men när det gäller musik så har väldigt lätt att komma tillbaka till r&b/hiphop, speciellt den förstnämnda.

Omarion var med i B2K när jag började lyssna på honom. Han var den rösten som tilltalade mig mest och den som fick mig att vilja lyssna mer och mer. Det blev ganska mycket B2K efter ett tag. Deras låt Everything är fortfarande en av mina favoritlåtar. Omarion gick ur gruppen 2004, gjorde tillsammans med bandmedlemmarna och en massa andra stjärnor dansfilmen "You Got Served". Där vann Omarion ett stort fan i lilla mig.

Omarions solodebut kom med låten O (2005) från albumet med samma namn och sen bara rasslade det till i min Omarionbank. Shit, de skivor han släppt hittills har varit som från ovan. Han gör helt rätt musik för min smak.

Var vill jag nu komma med all denna information om Omarion?
Jo, att han har gjort det igen. Hans senaste album heter Ollusion och är minst lika bra som hans tidigare album. Den killen slutar inte att göra bra musik, han och hans bolagskompis Marques Houston (kusin till J-Boog, medlem i B2K) är några av de som jag söker mig till när jag vill ha bra r&b/hiphop-musik.

Hoppas att ni följer mitt råd när jag säger att han är värd att lyssna på, minst en gång alla album, sen kan man säga vad man tycker om honom.

Till alla flickor lämnar jag nu lite ögongodis...
http://photo.sing365.com/music/Image.nsf/Omarion-image/62BB1E8ABD0F5B0A48256FB000133A40/$file/Omarion-1.jpg

So good...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

mmmmm ñam ñam på det ögongodiset! :) Alltid kul att börja dagen med att se nåt sånt! Nu ska jag iväg, ha en bra dag!

2010-01-16 @ 07:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0