Numb

Ny film...
Jag har bevittnat melankoli personifierad. Detta i form av Matthew Perrys rollfigur i filmen "Numb".

Hudson Milbank är en manusförfattare som har kommit att lida av "avpersonalisering", han känner sig inte bekväm i sin egen kropp och inget som hans kropp rör vid känns verkligt. Inget kan få honom att känna det verkliga. Tills den dagen han träffar Sara som får honom på fötter i den mån att han känner sig verklig när han är tillsammans med henne. Hon är den enda som kan "bota" honom.

Egna tankar om filmen:
Matthew Perry är mest känd som Chandler i succéserien "Vänner" men han har även gjort en hel del filmer. Jag har sett en del utav dem och jag har gillat dem, kanske inte alltid för storyn utan mer för att han har nånting som får mig att gilla honom. Denna film gör han sitt jobb och han gör det bra, men för mig var det inte tillräckligt. Jag gillade inte den här filmen, men smaken är olika och det vet man. Det är en väldigt melankolisk film med inslag av humor, en del roliga kommentarer men för övrigt var den ganska tam.

Mitt betyg är 2/5...



Men jag är ändå glad att jag har sett den.

Kommentarer
Postat av: I'm like you - Just different :)

Kanon! :)

Kika in igen imorgon söndag efter kl 20.00 för att se om du är en av de tre. (klart du blir)

Om det blir du så hoppas jag verkligen att du kommer att kämpa för din seger! :) (avbröt det förra veckan pga att de som verkligen ville vara med fullständigt sket i det sen)



Nu ska jag ut å dricka några öl och ha en fab lördagskväll! :)

Ska du göra nått skoj?

2010-01-16 @ 19:25:01
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/
Postat av: Saadet

Skönt att komma igång..de går bra för mig med..vet vad jag ska träna o sånt..äter rätt nu också...kroppen har redan börjat skulpterats..så de blir beach ´10 :D

2010-01-17 @ 00:12:26
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Josefin - I don't do normal

sv: Hmm. De är nog bättre, men man känner sig mer hemma på en finlandsvensk sida ^^

2010-01-17 @ 09:27:28
URL: http://bloggen.fi/honjosefin
Postat av: Linda - 16år och flyttat hemifrån

Sv: Det finns aldrig någonsin någon som är likadan. Vi är unika, precis som alla andra.

2010-01-17 @ 13:20:33
URL: http://lhedwall.blogg.se/
Postat av: I'm like you - Just different :)

Låter som en bra lördag :)

Själv har jag en dag i sängen, skönt!

Darren är på fotbolls träning så tillråga på allt har jag en dag helt själv i sängen! KANON! :D

2010-01-17 @ 13:45:39
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0