Les Fils du Vent - The Great Challenge

Nu har jag sett "Les Fils du Vent" (på engelska: The Great Challenge)

En grupp urban ninjas från London åker till Bangkok för att träna upp sig i en lokal som införskaffats. Väl där stöter de på en grupp vältränade martial artists som har samröre med yakuzan. De inser att det inte kommer vara lätt att vara kvar men de vill stå upp mot sina nya motståndare, "artisterna" och yakuzan.

Filmen (som sedd på Voddler) är delvis dubbad och delvis inte. Men ändå inte så att det stör, för jag kan inte franska ändå och vet inte alltid hur läpparna rör sig när man pratar franska. Jag är väldigt duktig på att hata dubbade filmer men denna var helt okej, läpprörelsemässigt så att säga.

Egna tankar om filmen:
Jag gillade den, jag tycker det är stenhårt och supersnyggt med urban ninjas och martial arts. Att hoppa mellan taken i London i början och sen förflytta sig till att hoppa mellan taken i Bangkok är ju riktigt coolt. Jag gillade underhållningen men filmens handling var väldigt förutsägbar och ganska tråkig faktiskt. Men för underhållningen får den betyget 2.5/5.




I alla filmer jag sett där det varit asiatiskt med i handlingen så har jag blivit smått förälskad i någon av de kvinnliga skådespelerskorna, så även denna gång, systern till "artisternas" ledare (Elodie Yung) är så vacker så det finns inte, och det skadar inte att hon har en superduperkropp och kan martial arts. Andra filmer med vackra kvinnor som tåls att nämna är "The Forbidden Kingdom" (Liu Yifei), "Flying Daggers" (Ziyi Zhang) och "The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor" (Isabella Leong) för att nämna några.

Kommentarer
Postat av: h a i d i s -

Godmorgon! :D

2010-01-13 @ 10:54:01
URL: http://haidis.se/
Postat av: Trees

Ja den var helt okej! hon gör, eller sjunger, ganska trallvänliga låtar^^

2010-01-13 @ 12:07:40
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0