Fin helg

Min kusin med familj har varit här i helgen, de bor i Uppsala, jag har inte träffat dem sen i somras och då bara en kväll. Igår kom de upp och hälsade på oss här i Laknäs, det var länge sen sist de var här. Supermysigt att de kom och hälsade på. Med tanke på att det är så långt mellan här och där.

Vad har vi gjort?

  • De kom och vi fikade, kaffe och mjuk pepparkaka var nummer ett på schemat. Min kusins son blev väldigt förtjust i kakan minus de hårda kanterna som han metodiskt petade av och smulade ner i sin mors knä.
  • Maten kom härnäst, igår bestod den av fläskfilé med banan & curry och ris till det, efterrätten bestod av hemmagjord lime/kokosglass. Angenäm mat med en angenäm avrundning. Kaffe till glassen och whiskey till kaffet. Gott.
  • Kortspel var nästa punkt på schemat - se tidigare inlägg. Det gick inte så bra för mig.
  • Sova... Zzz Zzz Zzz Zzz Zzz
  • Frukost och full fart på en gång.
  • Vi drog oss upp till tällbergs skola, där både jag, min syster och min mamma har gått i skola som små. Vi har till och med haft samma lärare vid olika tillfällen, min mamma är ändå 36 år äldre än mig och jag har haft samma lärare som henne. Det ni. Där åkte min kusin och hans son snowracer och sen lekte vi en del på isen.
  • Promenad hem tillsammans med syrran.
  • Fika.
  • Mat som idag bestod av kyckling med dragonsås och potatis till det.
  • Efterrätten var, tro det eller ej, Fika =)
  • Sen åkte min kusin hem igen =( Ska höra av mig till dem snart och höra om de kommit hem. CHECK!
Detta var min helg, ganska sammanfattad, men jag har fått med det viktigaste så att säga.

Jag själv har nu nyss vaknat, Caroline ringde och väckte mig =), man kan verkligen inte vakna på ett bättre sätt <3. Att vakna, se att hon ringer, svara och få höra hennes ljuvliga stämma är som musik i mina öron, och då snackar vi musik på riktigt. Jag vet att hon kan sjunga men för mig är det musik även när hon inte sjunger.
Jag kände mig så dum mot henne, jag var nyvaken visserligen men jag visste inte riktigt vad jag skulle säga och jag bara blev helt snurrig av att vakna till hennes röst osv.
Jag bara tycker om henne liksom, mycket.

Nu ska jag försöka somna om och sen vakna igen för jag ska upp till Peppe och titta på hockey inatt klockan 3. Heja Sverige, krossa de j**la amerikanerna!!! Jag vet att ni inte vunnit mot dem på många år men för en gångs skull vill jag verkligen att ni letar inom er själva och trycker dit den där den hör hemma.

Sköt om er... Wul... /Erik


Kommentarer
Postat av: Anonym

Thank´s man, det gör vi igen. Ses i helgen. //J

2010-01-05 @ 14:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0