Crazy in love

Även kallad "Mozart and the Whale" på engelska.
En sån där feel good-chickflick som jag egentligen inte får se men ok, jag gjorde ett undantag.

Donald Morton är en autistisk man som jobbar som taxiförare och på sin fritid har han en stödgrupp för andra autistiska. Han har Asperger Syndrom och som andra med AS så gillar han mönster och rutiner, han har en övermänsklig känsla för siffror istället.
En dag på ett gruppmöte har en ny tjej skrivit in sig, Isabel, som är egen utav sig precis som de andra och hennes impulsivitet kommer att ändra Donalds liv för alltid.

Egna tankar om filmen:
Josh Hartnett gör en riktigt bra tolkning av en autistisk man. Det är nånting med honom som gör att man bara gillar den här filmen. Han spelar mot Radha Mitchell som också gör en fantastisk roll. Det är bra kemi mellan de två och de gör tillsammans denna filmen till vad den är, tillsammans med en riktigt bra story såklart.
Jag gillade den här filmen skarpt. Den är lätt att se och som jag nämnde tidigare så är det en film som man mår bra av. Med autistiska så får man oftast veta exakt vad de tänker och det gör bara att man tycker så mycket mer om alla situationer som presenterar sig.

Jag ger den här filmen 4/5.


Supermysig film som jag rekommenderar varmt till alla som har en dålig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0