Clan of the cave bear

Oooh vilken film!
Jag har beskådat en vacker skildring av livet som grottmänniska för ungefär 35000 år sen.

Ayla är en Cro-Magnon-flicka som förlorar sin mamma i ett jordskred och blir lämnad ensam. När hon blir jagad av ett grottlejon som lyckas riva henne så förlorar hon blod och nästan livlös blir hon funnen av en klan neandertalare som tar sig an henne. Hon måste som en utomstående flicka av en annan ras ta sig an alla utmaningar som hon blir utsatt för. Den största hotet för hennes fortsatta vistelse med klanen är Broud, den nya ledaren.

Egna tankar om filmen:
Superb skildring!!! Jag har sett filmer om Jesus och om romartiden och många som utspelar sig för länge sen men detta var nånting utöver det vanliga. Daryl Hannah gör vuxna Ayla och hon gör det så bra. En eloge även till filmskaparna för att ha gjort denna film baserad på Jean M. Auels succéroman "Grottbjörnens Folk". Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag älskar den här filmen, jag kommer se den fler gånger och jag vill att alla ska se den för den är väldigt sevärd.

Jag ger den en 4/5. Med ett plus i kanten dock...



Jag har sett Daryl Hannah i "Wall Street", "Splash", "Kill Bill" och den här och det spelar ingen roll vad hon gör för roll, hon är snygg iaf och jag måste säga att som smutsig, äcklig, sliten och slagen grottkvinna är hon fan snyggast!!!

SE DEN!!!

Kommentarer
Postat av: sara

Ja...inte riktigt.

Man måste verkligen ligga på folk för att försök a få in röster. :)

Nästa gång så.



Allt bra annars?

2010-01-20 @ 16:28:25
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0