Bridge to Terabithia

Ok, så den här kvällen har jag sett tre filmer, en dålig och två bra.
Äventyr och fantasy gillar jag separat men när man blandar de två så får man denna film, "Bridge to Terabithia".

Jess är en kille som håller sig mest för sig själv, han springer mycket och han ritar mycket, han säger definitivt inte så mycket. En dag börjar en ny tjej i klassen, Leslie, han får syn på henne vid 100 meters-loppet och han är inte glad över att hon vinner över alla killarna i klassen. Det visar sig sen dessutom att hon är Jess nya granne. Efter skolan en dag så finner de ett rep inne i skogen, det har hängt där för alltid, de svingar sig i repet som blir ingången till deras nya värld som bara finns för dem, Terabithia.

Egna tankar om filmen:
Jag gillar familjefilmer och jag älskar den här och jag kommer se den så många gånger. Jess och Leslie finner varandra på ett speciellt sätt, Jess har aldrig haft det lätt att få vänner och detsamma gäller för Leslie. Det är en mycket vacker film och jag blev extremt betagen över hur viktigt det är att barn (och vuxna) får låta tankarna och fantasin flöda. Denna film är uppbyggd på två barns fantasi, vilket är helt makalöst vackert.

Och den får betyget 4.5/5.


Josh Hutcherson (Journey to the Center of the Earth) & AnnaSophia Robb (Spy School)

Den här filmen fångade mig på många sätt och jag tänker inte ens börja att förklara vilka och på vilket sätt. Det är bara för mycket känslor som går igenom mig när jag ser denna film. Vill ändå ha sagt att den här filmen får mig att vilja färdas tillbaka i tiden och leva som 12-åring igen bara för att kunna springa i skogen och kunna skapa en egen värld. Det skulle vara helt och hållet magiskt om jag kunde få göra det.

Nog snackat från mig. Har bara en sak kvar att säga: SE DEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0