Alex Rider - Stormbreaker

Nu har jag sett "Alex Rider - Stormbreaker" också. Betyget på den blir 2.5/5.
Den var inte så bra som jag trodde, det lät väldigt lovande på beskrivningen iaf.

Alex bor med sin farbror som är borta hela tiden på spionuppdrag, under ett uppdrag blir han dödad och Alex får ta sin farbrors plats i det uppdraget. Han måste ta reda på allt han kan om den nya superdatorn Stormbreaker och dess skapare Darrius Sayle och det kanske låter enkelt men det är det då rakt inte.

Egna tankar om filmen:
Killen som spelar Alex heter Alex Pettyfer och är engelsman, han påminde om Björn Gustafsson fast mycket snyggare. Ärligt talat så ser han riktigt bra ut. Alicia Silverstone känner man igen från 90-talsfilmen "Clueless" och i den filmen är hon riktigt snygg, men 11 år senare när man spelade in "Stormbreaker" så ser hon fortfarande bra ut, dock som 30-åring då. Men hon är väl som ett fint vin, blir bara bättre med åren.
Förutom snygga skådespelare så tyckte jag det var en film med god familjeunderhållning, ingen film jag skulle se flera gånger men ändå helt ok att ha sett.

Det jag kan säga är att Voddler fortfarande är bra även om inte filmerna är så bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0