#2

Jag har börjat bra och det går bra. Men det är svårt att komma in i det helt och hållet, speciellt som att jag fortfarande är uppe i Dalarna och inte har kommit tillbaka till min rutin än. Men jag vet vad jag strävar efter så det kommer gå bra i slutändan. Ska se var jag ligger efter sex månader.

Hur går jag då tillväga?

LCHF = Low Carb High Fat...
Äta lite kolhydrater och mycket fett, man utnyttjar fett som energikälla. Det är oundvikligt att få i sig kolhydrater, men från en källa så får det man äter ogärna innehålla mer än 15% kolhydrater, vilket är väldigt svårt när det gäller bröd. Och jag älskar bröd - men jag får helt enkelt köpa laktos- och glutenfritt bröd så jag får ner kolhydraterna skapligt iaf. Kruskalimpan från Rättviksbagarn funkar men den innehåller istället fibrer som är väldigt kolhydratrika. Jag får helt enkelt hålla mig till kött (alla sorter), ägg, nötter, smör, olja, fisk (inte vit dock) och skaldjur. Det kommer inte vara billigt men det kommer vara bra för mig, det ska jag se till. Hålla mig till dessa riktlinjer och träna rikligt med uppgjorda träningsscheman så kommer det gå bra.

Detta är min nya livsstil. Det är svårt att komma in i det nu i början men om ett tag kommer jag kunna säga:
"Kompis, det går bra nu..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0