#18 - BST

I min mening tycker jag att det är väldigt snyggt med armar på killar. Det är en personlig favorit om de har stora triceps, markerade biceps och en snygg rotatorkuff, det är allt jag letar efter. ;)

Idag har jag kört ett riktigt hårt bicepspass, jag tog i mycket på de olika övningar jag gjorde, så mycket att när jag kom till sista övningen orkade jag knappt 8 kg. Då är man slut. Usch usch...

Efter det fick ryggen ta över. Jag har alltid varit den som tränat ryggen och använt för mycket armstyrka. Men inte idag, idag hade jag ingen armstyrka över så idag fick verkligen ryggen arbeta som den skulle. Det var ganska blissfull att känna att ryggen värkte direkt efter en övning. Då vet man att man har gjort rätt.

Biceps:
Fasta vikter - rak stång
Fria vikter - hantlar
Fasta vikter - handtag
Fasta vikter - kudde under armarna
Fria vikter - krokig stång
Fria vikter - raka hantlar

Ryggen (fasta vikter):
Rodd - tät hållning
Vingar - böjd stång
Rodd - bred hållning
Öppna - högt upp på ryggen

Det var ett givande pass som reflekterades över när jag satt i bastun i en kvart därefter.
Och jag kan även tillägga att det som står högst upp här på sidan: "Blod, Svett och Tårar" i min mening ska utgjutas på gymmet, det gjorde det idag. Helt gudabenådat.
Så man kan ju säga det som dagens höjdpunkt.

Keep going strong...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0