#17 - Vikt

När man tränar som jag gör, för att gå ner i vikt och bygga muskler samtidigt, vilket är en liten knasig kombination men ändå funktionell så är det kul när man pratar om vikt. Exempelmening:

"Shit, vad skönt, jag har gått upp i vikt."
"Men jag trodde du tränade för att gå ner i vikt!?!??!??"

Det kan ju låta knasigt när man säger så, men man kan ju mena kroppsvikt (att man går ner) och man kan mena träningstyngd (när man går upp). Det var nånting jag tänkte på idag när jag på gymmet stötte på Amanuel som sa att han hade gått ner så mycket i vikt. Bör tilläggas att han är ett kort muskelknippe som inte behöver gå ner i vikt överhuvudtaget. Så kan det vara.

Så nu ska jag komma till min personliga vikt (träningstyngden). När jag tränade back in the days, när jag gick på gymnasiet så hade jag alltid 40 kg som utgångsvikt när jag körde bänkpress. Det har jag inte längre, jag kom på idag att jag kan ha 50 kg som utgångsvikt och det kommer gå så bra så. Dagens träningspass bestod av lite annorlunda bröstträning för min del.

Bröst:
Bänkpress med rak bänk - hade jag inte kört på 3,5 år.
Hantelpress med sned bänk - hade jag inte kört på 3,5 år.
Axlar:
Stående kors bicepscurl - har jag aldrig kört tidigare.
Hantelpress - hade jag inte kört på 3,5 år.

Så ja, dagens träningspass var lite annorlunda men jag mådde så bra av att det hade gått bra. Det är inte alltid man kör nåt nytt och knappt kan hålla sig i fem dagar tills man ska träna samma sak igen. Detta kan vara ett tecken på att träningen går bra och att man faktiskt strävar för att uppnå syftet med träningen.

Att sammanfatta som att det var ett bra träningspass och jag orkar knappt vänta fem dagar tills nästa pass med bröst och axlar. Supernice.

Imorgon är det bröstryggen och biceps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0