#14 - Att äta rätt

Samma som jag sa igår angående att träna rätt så är det minst lika viktigt att man måste äta rätt, och det är samma sak där att nånting som funkar för mig kanske inte funkar för många andra för vi alla är unika.
Som jag har nämnt tidigare följer jag en diet som heter LCHF och det står för Low Carb High Fat, vilket innebär att man ska äta lita kolhydrater, näst intill inga alls och få i sig mycket fett. Det som händer då är att kroppen använder fett som energikälla och med hjälp av vätska sätts fettförbränningen igång. Jag har kört på denna nu i en vecka och det funkar bra för mig, jag har gått ner 4 kilo sen förra måndagen och jag känner att det funkar riktigt bra.
Det som är nackdelen är ju då att man behöver kolhydrater för att smörja hjärncellerna bland annat och det kanske inte är så bra att utesluta kolisar när man pluggar men jag gör ett försök iaf.
Det min kost består av nuförtiden är sallad, bacon, korv, kyckling, kättfärs, ost, ägg m.m. - bara proteinrik kost och innhåller det fett så gör det ingenting. Kolesterolvärdet går väl upp en del när man kör denna diet men tränar man så märks det ju inte av så mycket iaf och jag tränar på gym, har lagt upp ett träningsschema som för mig är väldigt effektivt:

Dag 1 - Övre överkroppen: Bröst, Axlar, Övre Ryggen
Dag 2 - Armar: Biceps, Triceps, Underarmar
Dag 3 - Ben och bål: Lår, Vader, Mage, Nedre Ryggen
Dag 4 - Promenad: minst en timme...

Detta är mitt upplägg som jag kan rekommendera till många. Det funkar för mig och jag är säker på att det funkar för fler så ta mitt råd, jag vet vad jag pratar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0