#10

Nu ska vi se här.

Denna vecka har varit strikt LCHF (Low Carb High Fat) och det har funkat riktigt bra. Jag har gått ner 3,5 kilo sen i måndags och det är helt okej. Enligt min mentor så har jag börjat helt rätt. Så det känns riktigt bra.

Den här veckan har jag varit ledig så jag har inte ätit frukost, det har mest blivit frunch, nån enstaka dag har jag ätit frukost, lunch och middag. Jag har konstigt nog inte gått hungrig. Jag har lärt mig skilja på vad som är sug och vad som är hunger. Man kan inte äta nånting så fort man känner sug efter nånting. Det har jag lärt mig nu och kan väl klassa det som en bra grundpelare till vilken diet man än följer.
Så om dagarna äter jag ägg, bacon, korv, kyckling, ibland lite grönsaksblandning (men inte för mycket för majs innehåller en del kolhydrater). Jag tänker mycket på vad jag äter men det är väldigt lätt att hålla reda på vad som innehåller kolhydrater och vad som inte.

Idag började jag dagen med ägg och en baconröra bestående av bacon, krossade tomater och smält ost ovanpå det. Man kan kalla det pizzaröra om man vill. Det var gott iaf.

Allt detta blandat med mycket motion och träning på gym gör att det går bra iaf nu i början.

Jag tar en liten paus imorgon för att äta en pizza men eftersom pizzor är ganska feta så går det nog bra iaf.

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0