FÄF

Nu frågar ni er: Vad är FÄF?

Och FÄF är det det är, vilket är fisk, ägg, frukt. Det är det min kost består av för det mesta.

Jag undviker kött för det innehåller mycket fett och då jag äter frukt som innehåller mycket kolhydrater så väljer jag bort fettet. Fett och kolhydrater ska helst inte intagas tillsammans. Detta, mina vänner, är anledningen till att mjölkchoklad suger. Det kan man verkligen inte äta. USCH!!! Det är gott men djävulens avkomma på samma gång.

Detta är en stadig kost som tillåter mig att äta som jag vill inom dessa ramar, byter jag ut fisk mot kött nån dag får jag kompensera med att äta mindre på en annan front. Ett till tips är att dricka kaffe, te eller vatten till maten då det inte innehåller nå socker eller kemikalier alls. Det är lika naturligt som vetemjöl, vilket är djävulen om man ska hålla sig borta från kolhydrater alltså. Kaffe och svart te innehåller dessutom en del koffein som hjälper till med fettförbränningen.

Så för att sammanfatta:
  • FÄF - Fisk, Ägg, Frukt
  • Kolhydrater + Fett = Djävulens avkomma
  • Vetemjöl = Djävulen (håller man sig borta från fett istället är vetemjöl Gud)
  • Kaffe, te eller vatten till maten
  • Daglig träning (promenad till jobbet/skolan, gymmet, gympapass, trappan istället för hissen, m.m.)
Vill tillägga att jag med hjälp av två veckor LCHF (Low Carb, High Fat) som satte igång min förbränning och med två veckor FÄF (Fisk, Ägg, Frukt) så har jag gått ner 6½ kilo.

Kommentarer
Postat av: s.

KOMMENTERA MERA!!

2010-02-12 @ 18:55:23
URL: http://aces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0