Dans: Den Långa Vägen

Det har hänt en del den här hösten som har gjort mig till en lite annorlunda person, men jag gillar alla dessa småsaker och en stor.

Det roligaste den här hösten har såklart varit att börja dansa. Jag har varit intresserad av dans sen jag såg "Save the Last Dance" för 9 år sen. Jag  kommer från en liten håla på landet, där finns det inte dans. Den dans som fanns i Leksand eller Rättvik var sån dans som dominerades av tjejer och på den tiden mådde jag väldigt dåligt över vem jag var. Jag var tjock, orörlig och vågade inte riktigt göra nånting som satte mig i rampljuset. Tiden gick, jag var fortfarande intresserad av dans men jag gjorde inget åt det.

2005 såg jag första säsongen av "So You Think You Can Dance", Allan Frias aka Big Papa var med. Han är en stor kille som verkligen kunde dansa. Jag ville dansa, men jag bodde fortfarande ute i hålan på landet. Så jag började med karate istället. Det var riktigt kul ett tag men jag tröttnade på det också, plus att jag skadade mig hela tiden. Benskörhet eller vad det heter... Jag kunde ta smällar och så muskelvis men om man var på mina ben så knakade det på alla håll och kanter. Usch! Så jag la ner det.

Våren 2007 blev jag tillsammans med en dansare och det gjorde inte saken bättre, jag blev galnare i dans. Hon gick på danslinje på gymnasiet, hon var sexig och hon kunde röra sig. WOW!!! Vi kunde prata om dans men jag började inte dansa iaf. Mycket för att i Leksand så känner folk mig och jag gillade fortfarande inte judgmental eyes även fast jag inte var lika tjock och orörlig längre.

Hösten 2007 flyttade jag till Mallorca. Jag kände ingen, jag var helt ensam, jag hittade på ett gym som hade danspass, det var min chans att börja dansa så jag gjorde det. Ensam kille på både ritmos och funky. Det var riktigt skoj varenda gång, Pedro, Alejandra och Aida var klockrena danslärare. Alejandra var den jag fick bäst kontakt med men Aida var den som lärde mig roliga småsteg som man kan leka med. Plus att Aida var så snuskigt snygg. Alejandra såg också riktigt bra ut och riktigt riktigt riktigt vältränad, vilka muskler...

Efter jag kom hem från Mallorca ville jag bara fortsätta dansa men jag kunde inte hitta nånting bra varken i Sthlm eller Torrevieja. Mellanlandningen på Mallorca över sommaren hade kunnat få mig att åka in till gymmet men det skulle bli så dyrt och det skulle ta sån tid så jag gjorde det inte. Inser i efterhand att jag kanske skulle ha satsat på det, jag menar det var samma gym som hösten innan. Men men...

Jag hade börjat tänka att nu var jag för gammal för att börja dansa, alla kurser är för yngre och jag ville inte vara den enda gamlingen i sällskapet. Så jag nöjde mig med att dansa runt när jag var ensam hemma. Jag var på väg att lägga ner alla planer på dans för all framtid tills jag var ner och hälsade på Peppe i Sköldinge. En kille som gick danslinjen på folkhögskolan där började dansa när han var 23 och jag var 23 då så jag sa till mig själv:
"Jag flyttar till Västerås i höst, då ska jag börja dansa."

Hösten kom och jag hittade Dansverkstan, det bästa jag nånsin hittat. Nybörjarkurser för alla åldrar, och det visade sig att de hade reggaetón = JACKPOT!!! Det enda här i världen som är bättre än sex. Reggaetón!!! Vad händer? Jag kommer dit, anmäler mig, betalar, frågar hur många som anmält sig, får svaret 15 och jag frågar hur många killar och som vanligt får man svaret 0. Ensam kille igen, men hey, kan man klaga? Ja, lite. Fast inte för mycket. Hur som helst började jag dansa reggaetón en gång i veckan på dansverkstan. Äntligen på riktigt. Linda, instruktören, är en fröjd att dansa med. Hon är så rolig, har grymt bra energi och hon är bara en klockren lärare. Den här terminen har gått sjukt fort, varje danspass har gått så fort att jag fått lov att rensa undan saker i min lägenhet för att ha utrymme till dans.

Har även börjat med Zumba, även där är Linda instruktör, på fredagspassen, mitt andra zumbapass i veckan är på onsdagar med Daniel och han är som "santa claus, on prozac, at disneyland, getting laid". Klockren!

Var vill jag komma med allt detta dravel?
Jag vill bara komma till att vänta 9 år på nånting som verkligen är så här kul är värt det. Det är det bästa jag nånsin gjort, dans är helt underbart. Finns inget bättre, och att det dessutom är till reggaetón/latino music (Zumba). Alla bitar är på plats. Hoppas bara att alla bitar är på plats på söndag också, dansuppvisning i Bombardier Arena. Avslutning på en klockren termin.

1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4 I know you want me, you know I want cha, I know you want meeeeeee, you know I want cha!

It's gonna be so awesome!!!

Vill tacka Linda för den här terminen också, I'll be back in January though. Tack!

Kommentarer
Postat av: Mika la loca

hade gärna sett dig dansa, åhh :( men jag är redan bortbjuden hela söndagen...eller iallafall till kvällen...

2010-12-09 @ 16:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0