Joshua Radin

Konserten var gudabenådad...
Dagen var gudabenådad...
Från och med att jag satte mig på tåget ner till Katrineholm så kände jag att denna dagen kan bara bli bättre. Och det blev den verkligen. Tågresan gick snabbt, jag var framme i Göteborg före fyra. Bella mötte mig på stationen och vi gick till ett mysigt litet kafé inne i smeten i stan. Där satt vi ett bra tag och pratade om allt och inget. Det var så kul att träffa henne igen. Från det ena till det andra så gick vi sen till Texas Long Horn och smaskade på riktigt god mat. Jag tog revbensspjäll och Bella tog en Texas Chili... Revbensspjällen var som från ovan, en riktigt utsökt middag, good food, good meat, good company, Let's eat!!!

När klockan närmade sig sju så gick vi till spårvagnen och åkte till Scandinavium där vi vandrade bort till Brew House. Kön var extremt lång och vi trodde att det skulle ta ett halvår att komma in, men det gick faktiskt väldigt smidigt och snabbt. Vi ställde oss sist i kön och tro det eller ej så var det inte bara min födelsedag den dagen, en av tjejerna framför oss i kön fyllde också år då, dock var hon en årgång yngre, men ändå...
Väl inne så var det en extremt lång väntan, förband i form av Pernilla Andersson var inget man egentligen orkade stå ut med. Efter att hon hade skrikit klart på scenen fick man vänta i 20 minuter till.
När klockan äntligen slog 20:53 (min klocka iaf) kom bandet ut på scenen, välklädda och stiliga (svarta byxor, vit skjorta, svart slips och svart väst). De intog sina platser and the crowd went crazy...
En minut senare entrar Joshua Radin iförd jeans och t-shirt. Awesome!!!

När han slog an och öppnade med Brand New Day så visste man att det skulle bli en riktigt bra konsert. Han levererade i form av musikalitet, känslosamhet, framträdandekvalitet och en hel del humor.
En äkta underhållare!
Höjdpunkten var det mest oförutsägbara han gjorde, han fick publiken att skapa en liten cirkel så han och bandet kunde gå ner på golvet och spela sin sista låt. Det var supermysigt och en riktig överraskning.
En välgjord konsert av en kille som visar att han vet vad han gör. Han har kvalité...



 

 

Ett speciellt stort tack till Bella som gav mig en riktigt 

bra födelsedagspresent genom att följa med mig och

göra mycket av vad dagen blev för mig,

och vad dagen blev är inget mysterium - KLOCKREN!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efter konserten bar det av hemåt på en gång, eller rättare sagt, direkt till skolan (i Västerås) och fonetiklektionen som skulle börja klockan nio på torsdagmorgonen. Jag lämnade Göteborg 23.28 i buss, bytte buss i ett svinigt kallt och blåsigt Jönköping. Den bussen tog mig sen till Nyköping där jag hoppade av. 40 minuter senare tog jag bussen till Eskilstuna, kom fram till Eskilstuna trött och ganska virrig liksom. Eftersom jag bor en bra bit från tågstationen kunde jag inte gå hem innan tåget till skolan (i Västerås) gick så jag gick ner till skolan (i Eskilstuna) och väntade där. Jag kom fram till skolan (i Västerås) helskinnad och extremt nöjd över den födelsedagen jag haft. Den var oförglömlig.

Bildbevis på att jag var ganska trött när jag väntade på bussen i Nyköping...

 

 

 

Detta var min 23:e födelsedag och det var helt gudabenådad. Jag kan egentligen inte bestämma mig för det rätta adjektivet men superlativ är det helt klart.

 

Wunderbar!

Tack igen, Bella!

/Erik (inte så trött längre) :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0