Accidentally

It was not by an accident that I found you. It was pure and amazing luck.

Dagen var kommen. Erik var redo för en tripp till huvudstaden.
Tåget blev stående.
Tåget fick inte åka.
Tåget kom till Sthlm en timme försenat.
Erik fick order om att gå till en Din Sko-butik, men runt Åhléns City finns det typ 700 Din Sko-butiker.
Erik valde att vänta ute på Drottninggatan istället.
Då...

Då kom Elin förbi och drog med mig på en sväng runt stan och det var inte en dålig sväng vi tog.
Drottninggatan bort till Gamla stan - tillbaka till slottet där vi såg på vaktbyte - sen vandrade vi till Tidemans bakom dramaten (Tack Sara för den) - sen vandrade vi bort till djurgårn och ner till vattenmuséet. Där vi gick igenom, reflekterade över pirayans vuxna storlek och sjöhästarnas underliga sätt att fortplanta sig och sen tog vi en lång pratstund inne i filmsalen. Därefter vandrade vi längs FALKENBERGSGATAN och så ner till färjan och så tillbaka till slussen där vi åkte upp i katarinahissen. Var det mycket att se därifrån en dag som denna? Nej. Det var mer intressant att prata med mitt väldigt goda sällskap. Därefter började vår dag lida mot ett slut och vi åkte till hötorget för en sen lunch/tidig middag på kungshallen.
Efter en på tok för kort dag med mycket prata, mycket skratta och mycket awesomeness så fick den lov att ta slut. Men jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer ses väldigt snart igen. Tack Elin... Du är en stjärna!


Jag hade inte träffat min bror och hans flickvän sen maj i förra året. Det kändes verkligen som att det var dags igen och så blev det. De skulle käka så jag hängde med, sen tog jag en San Miguel på citykrogen och därefter bjöd fredrik mig på fika. Efter det tog dagen väldigt mycket i princip slut.
Efter en oförskämt lång dag är jag äntligen hemma i min säng och imorgon ska jag bara träna, det är det enda jag ska göra som kräver att jag rör på mig.

Ha en fortsatt bra helg alla /Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0