Playa de La Mata

Denna dagen skulle också komma.

Till en början var det meningen att vi skulle ha tagit nån dag för att åka inåt landet också. Mamma hade velat åka till Petrel, Elda, Monovar och Elche. Vi sa att det hade passat bra på måndagen så det var planerat så. Men vi hoppade över det och vi tog en heldag hemma hos mig istället. Maria ringde mig när jag hade ätit frukost, då var de på väg hem till mig så jag gjorde mig i ordning för att ta promenaden längs Playa de La Mata. Jag har gått stranden några gånger så den är inget nytt för mig men det var kul att ha sällskap. Vattnet var svinkallt där vi gick i vattenbrynet så jag undvek det. Väl framme vid tornet i Torrelamata så tog vi lite kort, jag ville ha bevis på att M&M hade varit där också. Vi gick vidare bort till piren där vi vände och gick tillbaka. Det tog en och en halv timme. Det var en skön promenad.
Vi kom hem, åkte till Mercadona, köpte förnödenheter och sen åt vi en lätt lunch och sen gick vi ner på stranden och solade. Jag somnade nästan så fort jag la mig ner, sen ville Maria bada så jag gick ner och doppade mig. Det var svinkallt i vattnet men jag tog årets första dopp iaf, 25 maj. Jag la mig i solen igen men blev så rastlös att jag traskade uppför backen och hem igen och satte mig med gitarren.
M&M kom ett tag efteråt och då drack vi vin, duschade, gjorde oss klara för att gå ut och äta lite tapas. Väldigt goda tapas. Idag var det: Räkor i vitlök, stekta räkor, friterade bläckfiskringar, köttbullar i sås, spansk omelett, champinjoner i vitlök och öl och shandy (jag drack shandy) till det. Efter middagen satt vi och snackade ett tag, tog en kaffe, gick hem till mig och sen tog de bilen hem för att sova. Det är en lång dag imorgon med La Nucia, Calpe, Altea och Benidorm. It's gonna be great!

Kvällens tapasbar blev Elias Tapasbar som ligger på gatan ovanför vid mig. Jag har gått förbi där många gånger och alltid sett mycket folk på den baren och barerna bredvid. Jag vet ju nu att jag kan säga att det var mycket goda tapas där. Den får 4 av 5 Erik av mig idag. (Vem vet? Jag kanske ändrar mig...)



M&M på väg ner till stranden för att ta promenaden


M&M framför tornet i Torrelamata


Hela playa de La Mata med mitt hus väldigt långt borta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0