M&M på Casa

Dagen som man inte trodde fanns...
Var ju den dagen då M&M vandrade genom dörrarna på mitt jobb på Casa i Torrevieja. Den dagen var idag.
De kom och hälsade på mig på jobbet och kollade runt i affären lite. De kom och skulle hämta mig på rasten så vi kunde åka och äta. Jag satt och flyttade om ljushållare när de kom in, de tittade runt lite i affären och plockade på sig lite saker. När de betalade hos Karina så gick jag upp och hämtade min väska och sen åkte vi till La Mata, till restaurangen Vela Beach. Vi satte oss ute vid ett bord och beställde dricka... Öl som jag drog i mig på tre klunkar, sen blev det vatten till maten. Vi beställde in en ensalada mixta som vi satt och mumsade på medans M&M trackade mig för att jag inte kände för att prova kapris, sparris och säkert nå mer som slutar på -is. Jag har provat sparris nån gång men jag kommer inte ihåg vad det smakar, jag har iaf fått för mig att jag inte gillar det. Vi fick "pan especial" också, ett knaprigt, mjukt bröd med olivolja på... Vansinnigt gott. Till varmrätt beställde Maria en lax med mandelsås - serverades med musslor och lite räkor. Det tyckte hon om. Mamma beställde kycklingfile med vegetabilisk potatis (den var inte animalisk alltså), och det tyckte hon om. Jag beställde kyckling med currysås och potatis och vitt ris (och det vita riset var hälften vitt, hälften svart, såg häftigt ut), och det tyckte jag om. Det var mycket mat på stora tallrikar men det var gott och jag åt upp allting. Vi tog en kaffe till efterrätt, Maria en americano, mamma en espresso och jag en cortado. Maria och mamma fick sitt kaffe i vad jag trodde var ihopknöcklade plastmuggar för jag hade inte sett såna förut. Usch, vad dum jag är. Det var en myslunch på en bra restaurang med vågornas brus som musik i bakgrunden. Riktigt mysigt var det.

Imorgon bär det av till Alicante, San Juan och Albufereta. Can't wait!!! =D

Vela Beach då... Ligger på strandpromenaden vid början av playa de La Mata, änden mot Cabo Cervera, mot Torrevieja. En fin restaurang, bra priser, bra mat, mycket mat och som synes ovan - god mat.
Jag har gått förbi där många gånger i både lunchtid och middagstid och det har ofta varit folk där. Det har alltid sett mysigt ut och man har bra utsikt över vattnet men med tanke på strandpromenaden som är ovanför stranden så ser man inte alla nakna turister. De vill man inte se när man sitter och äter. Usch!
Jag rekommenderar Vela Beach för de som finner vägarna förbi Torrevieja. 4 av 5 Erik får den av mig.

Det var allt för idag. God natt. /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0