Finally my mom saw the worst thing about Benidorm...

...the worst thing about Benidorm is the awful building looking like an unfinished tower.




Vi åkte hemifrån klockan tio och åkte raka vägen till La Nucía där vi träffade Marias kompis, Louise. Hon var i sina farföräldrars vinterhus, ett väldigt stort och fint hus. Vi åkte dit och fikade, pratade och skrattade ett tag.
Sen skulle vi åka till Calpe egentligen, men när vi kom ut till kusten så var det längre än vi trodde att åka dit så vi tog av neråt Altea istället. Vi åkte igenom Altea och tittade lite efter vägen, sen kom vi ner till Benidorm. Vi åkte fel först, jag trodde jag kände igen mig vilket jag kanske gjorde men det blev fel iaf. Vi åkte längre bort i stan mot Rincón de Loix och hittade på ett parkeringshus. Vi parkerade bilen och så gick vi ner på stranden, jag fick ett par solglasögon. Vi gick bakom gamla stan och hittade på en liten restaurang där vi satte oss ner att äta. Jag åt en schnitzel, mamma åt havsabborre och maria åt guldsparid. Det var gott med mat men jag fick väldigt ont i magen. Efteråt tog vi en promenad och gick upp på Canfaliklippan, utsiktsplatsen där man ser båda stränderna, Levante och Poniente, Benidormön och det fulaste tornet i världen. Vi tog lite kort där nere. Jag älskar den platsen, men det är också en av de få platser i Benidorm som man fortfarande kan älska. Sen gick vi sakta tillbaka mot bilen, hittade på ett café som hade glass också. Så jag tog en fruktig isglass, mamma tog en cheesecakeglass och Maria en snickers ice cream. När vi kom tillbaka till bilen masade vi oss hemåt och det tog sin lilla tid men vi kom hem iaf.
Vi satte oss nere i "deras" hus och spelade kort och drack vin. Det var kul... Jag vann på Chicago iaf =D


Tjuren är viktig


Sandslott på playa Levante i Benidorm (med inbyggda vattenkranar)


Playa Poniente


Canfaliklippan med utsiktsplatsen längst ut


M&M i trappan på väg upp till Canfaliklippan


Playa Levante


Playa Poniente


Playa Levante i förgrunden och Benidormön i bakgrunden

Det var en helt ok dag, den blev lång och nu är jag väldigt trött.

Benidorm ser ut som Manhattan fast annorlunda... /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0