*Tillfällig design*

Jag har nyss ändrat designen på min blogg igen, den är väldigt tillfällig och när jag orkar ska jag ta itu med den igen.

Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska skriva idag. Jag skulle kunna ta med er på en resa genom spanskans grammatiska uppbyggnad men jag tror jag hoppar över det just idag.

Idag har det varit en annorlunda torsdag i Spanien och på jobbet hade vi lite att göra så vi fick sluta klockan elva idag. Jag gick hem och tittade på 'Ally McBeal' - två avsnitt. Jag gick även ner på stranden och promenerade i solnedgången. Vattnet, himlen, vågorna och till och med sanden var jättefina idag. Det var en riktigt mysig promenad.

Det annorlunda med denna torsdagen är att det är fars dag i Spanien och det är en röd dag. Så det har varit väldigt lugnt överallt hela dagen idag, allt stängt, uppklädda människor på gatan på väg hem till någon för att äta lunch osv. De tar verkligen fars dag på allvar här. Det är nånting jag aldrig gjorde när jag bodde i Sverige iaf.

Men idag har jag tänkt extra mycket på min pappa och på hur mycket jag saknar honom. Dagens låt är därför tillägnad honom. Det är en låt som verkligen rör mig. Den är så fin, varje ord är så passande. Första gången jag hörde den här låten var i 'Ally McBeal' där Josh var med i några avsnitt. Den här låten sjöng han till sin mamma som hade gått bort. Och därför när jag hörde den här låten första gången så kändes det ännu mer i mig. Från första gången jag hörde denna låt har jag älskat den.
Josh Groban - To Where You Are



I miss you more than words can say. /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0