Så jävla roligt!!!

Jag vet inte vad det är som är som är som är som är så jävla roligt, men det är jävligt roligt. Diskussioner med Krille kan lätt bli väldigt långa och de kan bli jävligt roliga. Fy fan... Speciellt när Christian är på lika lustigt humör som jag. Det är han dock inte idag och han är jätteseriös vilket gör det roligt för mig men inte för honom. Hur som helst så kan man summera det hela med att säga att vi har jävligt roligt! *tummen upp*

Jag hade tänkt skriva dagens inlägg på engelska men det blev inte så iaf för jag känner att det inte skulle funka nå bra med min engelska just nu. Jag är lite för orätt för den uppgiften. Även fast Christian kallade mig för språkkuk tidigare idag.

Om det finns nåt jag verkligen vill ha brukar jag göra allt för att få det. Denna gång är så inte fallet. Jag gör ingenting, jag tittar på medans det försvinner längre och längre bort. Det finns en hel del jag kan tänka på, bland annat vad jag kunde ha gjort annorlunda och om jag egentligen kunde ha gjort nånting överhuvudtaget!?
Det känns bara så fel att det ska försvinna från mig. Nu har det gått för långt och jag kan inte göra nånting för att det ska komma tillbaka men å andra sidan så vet jag inte om jag vill ha det tillbaka. Det har försvunnit från mig en gång, vad säger mig att det inte kommer göra det igen? Bättre att det försvinner innan man blir för fäst vid det. Bättre att bara släppa taget och gå vidare. Det är vad jag borde göra men det är ändå nånting som får mig att hålla kvar. Vad? Jag fattar inte.

Jag är en ung man på 22 år. Jag har inte planer på att gifta mig än på ett tag. Men häromdan när jag blev bjuden på bröllop så kom jag att tänka på bröllop, smekmånad, skilsmässa och ett visst Ally McBeal-avsnitt som handlar om en man som vill annulera sitt nio år långa äktenskap för att han är sexberoende och var påverkad av sin kuk när han gifte sig. Detta går då till domaren och båda parter, fru (representerad av Ally McBeal) och man (representerad av annan advokat), får lägga fram sina mål för domaren. När det kommer till slutplädering för domaren säger Ally de bästa saker man kan säga. Det är en väldigt bra scen från serien. Mannens advokat har sagt sitt inför domaren och det är Allys tur:

Ally: That’s just dumb!

Judge: Would ”dumb” be the legal definition?

Ally: Your Honor, if you look at alimony and palimony it comes down to fairness. And whatever his problems which couldn’t be kept in check, much less his pants, she endured it for nine years. She’s taken care of the children, she’s...

Judge: The problem, council, is that the fairness issue presupposes a valid union. Here, technically, it might have been invalid.

Ally: And that’s dumb!

Judge: We’re back to legal definitions...

Ally: If we’re really gonna go down that road and hold up marriage ceremonies to standards of sanity, watch out! People run off to Las Vegas on their first dates, some listen to their astrologers, so many people make terrible, horrendous decisions out of passion and we still enforce those marriage contracts.

Judge: There is a difference between recklessness and insanity.

Ally: Oh, he wasn’t insane! He knew what he was doing even if he was being led by little mr. Helmet Head.

Judge: Mr. Helmet Head?

Ally: Love, by definition, is crazy. I’m crazy about him, he’s mad about her, people get blinded by love, they fall ass over tea kettle. What does that expression even mean ”ass over tea kettle”? It’s non-sensical! But we excuse it because if it’s about love, fine, love doesn’t make sense. People fall in love for all sorts of insanities and we don’t legislate the reasons but once they take vows, once they get that legal piece of paper and once they start having kids, we take that seriously. And we call it an institution.

And for this man to be running around vaccinating any woman he can convince to play doctor... For this man to endulge his little affliction at the expense of his wife and his children... For this man to skirt financial and moral responsibility because he found a scussy lawyer and a scussier shrink to pronounce him disabled... For this man to walz into a court and get an order saying that this woman was never married when she led an exemplary married life... For this man to say that he’s addicted to love, addicted to sex, addicted to infidelity, lying and cheating... For this man to come in here parading his penis like... like he should qualify for handicap parking...

(Ally turns around facing the husband and says to him)
How dare you subject this woman to this embarrasment?
How dare you subject your kids to it?
How dare you live, you GIANT ASS!?

Alla i rummet, utom Domaren, Ally, frun, mannen och hans advokat, applåderar efter hennes lilla prat och det är verkligen så rätt. Älskar den scenen och den serien...

Jag har lagt in en låt idag redan, Jack Johnson - Angel, men det var enbart för att den är så fin. Dagens låt blir en annan.
Ytterligare en låt från Smallville, en riktigt ledsam låt. VAST - One More Day...



Torsdag, fredag, lördag och söndag är jag ledig från jobbet. Lördag och söndag är jag ledig i vanliga fall också men torsdagen som jag nämnde häromdagen är off limits och fredagen kommer det inte finnas nåt att göra så på måndag börjar jag jobba igen, klockan 10. Är det lika fint väder imorgon som det har varit idag så tänker jag definitivt lägga mig på stranden! Idag klockan 15.00 var det 19 grader i skuggan. Det var inte helt fel om man säger så. Lagom vind, varmt som satan i solen och helt enkelt skönt att vara här. Frågade Ida hur många grader det var i sthlm och hon sa: 0...
Jag var nöjd! =D

Nu ska jag fortsätta med nedladdningen av mina Smallvillelåtar.
Sen ska jag prata med Lina! <3
J I P P I E ! ! ! J I P P I E ! ! ! J I P P I E ! ! !


"Ja, du är ju en sån där jävla språkkuk." /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0