ontimagen

Jag ska sammanfatta dagen snabbt idag: hungrig, svimfärdig, matt, huvudvärk och magont.
Se vad snabbt det gick.

Dagens låt ska jag tala om nu. Jag nämnde i ett av mina tidigaste blogginlägg att Natalie Walker hade en låt med i 'Smallville', en låt som enligt mig, tillsammans med scenen och musiken, får benämningen Awesome Smallville Moment. Hon har inte bara gjort den låten som var med där, hon har även gjort andra fina låtar: Quicksand, Walking Dream, m.fl. Men ingen av de låtar jag nämnt är dagens låt. Gårdagens låt var Mr. Jones av Counting Crows. De som gillar filmen 'Cruel Intensions' vet att Counting Crows har gjort en låt som heter 'Colorblind' (jag vet att fler än de som gillar filmen känner till låten men det var en vettig utfyllnad av min mening), och det är dagens låt MEN... Framförd av Natalie Walker.



Jag vill också nämna lite roliga saker bara... Motsägelsefulla vardagliga uttal i det svenska språket:
"Ja Nej!" - Den bästa motsägningen!
"Jätteliten" - Nånting som är "jätte" kan inte vara litet, sjukt dålig motsägning. Att säga jätteliten är som att säga 'pyttestor' och vem fan säger 'pyttestor'?
"Fulsnygg" - Va??????
"Hemskt trevlig" - Det är kul att det finns folk som tycker så om andra. Varför inte säga: "Odrägligt trevlig"?
"Fett smal" - Fett är en sån nymodighet som jag själv använder, dock inte med ordet 'smal' efter.
"Äckligt gott" - Jag erkänner, jag säger så jag med. Men jag föredrar ordet 'ruskigt'.
"Skitmysigt" - Sen när är 'skit' mysigt???
"Otroligt trovärdig" - Jag har aldrig hört nån säga så men det skulle kunna hända...

Det var några jag tänkte på bara. Jag använder många motsägningar i vardagen jag med och då tänker jag inte på dem jättemycket men jag kan tänka på dem och störa mig på dem när andra säger dem. 'Jätteliten' stör jag mig alltid på.

Två fetton gick in på McDonalds, då sa det ena:
Jag ska ha en QP.
Jaha, jag ska ha en Big Mac.


Back the fuck up befo' I'm kicking yo' bitch ass chin. /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0