Miraklet Emil

När jag tänker på de stunder vi har haft tillsammans mår jag väldigt bra. Jag kan säga vad jag än tycker och tänker till dig, men du med din sarkasm vänder på allting och gör det skitroligt. Det finns ingen som kan få mig att skratta med så få ord. Men du är samtidigt en som jag verkligen kan prata med om jag behöver det. Du är smart, snabbtänkt, godhjärtad och trubadurisk. Klockrent.

Du är en mentor. Jag gillade inte Manu Chau innan du introducerade honom för mig. Jag visste inte ens vem Jack Johnson var. Höjdpunkten var nog ändå att du fick mig att börja spela gitarr. Jag glömmer aldrig den dagen jag började. Jag kom hem till dig, du satt med gitarren i en stol ute på gården och spelade, kaffekoppen stod på bordet och hatten satt på huvudet. Det såg så soft ut så jag gick in och hämtade en gitarr jag med. Jag kunde fyra ackord, efter den dagen kunde jag 6, nu kan jag alla (nästan... inte Eb typ, förutom som barréackord på sjätte bandet x68886). Det är jag dig evigt tacksam för.

Fikastunder på Siljan och spontanresor till Borlänge var en del av vardagen en gång i tiden. Du flyttade sen till Malmö och hamnade väldigt långt bort och det var ledsamt. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till utan min mentor så jag flyttade till Spanien. Vi bor väldigt långt ifrån varandra men det hindrar mig inte från att diskutera musik, sport, gitarr, livet och mycket mer med dig.

Du är en obeskrivligt bra person och jag uppskattar din vänskap oerhört mycket.
Tack!


Fikastund på Siljan               Tripp till Borlänge

Dagens låt går ju såklart till dig, min lilla snofspurfa!
Varsågoda... Rise Against - Swing Life Away...



Si yo fuera Maradona, viviría como él... /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0