fan jag skar mig på en hyll kant idag. jävlar vad vass den var. jag märkte det inte ens förrän jag såg att den vanligt vis vita hyll brädan var röd.

Så där ja. Då har jag tacklat en sak redan i rubriken, fan vad bra det känns.

Har tänkt mer på särskrivningar idag. Jag har inte mått bra av det. Jag skulle inte ha skrivit allt jag skrev igår, det är jobbigt för huvudet att hålla tillbaka tårarna som är på väg när jag tänker på att framtidens generation ligger i händerna på personer som skriver fel. Det känns bara så tungt. Jag ska vara ärlig och säga att jag lärde mig läsa när jag var fem, har aldrig haft problem med att skriva (förutom min handstil som ser ut som skrutt och kompani) och jag har väl nästan alltid iaf varit bra på huvudräkning. Många vet inte att 7x8 och 8x7 är samma sak. Man kan fråga många personer först det ena, sen det andra och när man frågar det andra så måste de ändå räkna om det och många gånger blir det inte ens rätt. Det är skrämmande. Men det stör jag mig inte på, huvudräkning är svårare än att stava och uttala ord. Och som jag sa igår att om ett ord uttalas sammansatt så ska det skrivas ihop.

Nog om det nu... Iaf för ett tag...


Du borde inte vara kvar. Du lämnade all din trygghet för nånting du inte visste om det skulle funka eller inte. Min åsikt är att du inte borde vara kvar. När du sa till mig häromdagen att du inte hade nå vänner där gjorde det ont i hela mig. Jag säger detta för att du betyder mycket för mig. Du förtjänar kärlek, du förtjänar vänskap. Du hade allt och alla och du visste inte hur det skulle gå att flytta men du flyttade iaf. Det funkade till en början och jag hatar att du mår så dåligt. Det gör ont i hela mig när du säger att du inte orkar mer. Om du väljer att inte vara kvar kommer det göra ont, det kan jag lova, men stannar du och tar mer av det du känner nu så kommer det göra så mycket ondare att leva mitt i det.

Det gör ont i mig när det gör ont i dig.

Du vet att jag finns där för dig när du behöver det och du får ta ut alla aggressioner på mig och du får säga vad du vill till mig för jag vet att det inte är mig du är sur på.
Min åsikt är att du inte borde vara kvar.
Du förtjänar bättre än så.



Jahapp, imorgon är det upp klockan sju igen som gäller. Jag har så ont i fötterna idag men jag har även gått ner i vikt en hel del idag. Skitbra jobb! Love it!

Dagens låt är idag riktad till särskrivningar. Låtens titel. 'Waiting on the world to change' menar jag som att jag väntar på att världen förändras och att ungdomar/barn tar till sig av riktig text och lär sig stava riktigt. Och så klart att de inte bråkar och inte slåss och inte rånar och inte dödar. Det finns för mycket skit i denna värld, för mycket krig, för mycket våld. Jag tar ett litet skutt och säger att särskrivningar kan ibland vara grunden till våldsbrott.
Så: Lär er skriva ordentligt och gör inte sär skrivningar!!!
Så jag ger er John Mayer med sin vackra låt 'Waiting on the world to change'.



Nu ska jag språka med Christian.

We can always imagine having everything... /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0