En annorlunda dag...

Vad har hänt idag?
Jo, jag vaknade imorse, tittade på klockan och konstaterade att det var skönt att vara ledig. Sträckte mig efter boken och då ringer telefonen. Jag tänkte: Vem kan det vara som ringer mig halv elva på en fredag?
Det var min chef som ringde och frågade om jag kunde jobba i helgen iaf. Vi hade fått ledigt men hon ville ha hjälp med att lasta av saker, det skulle komma en massa lastbilar. Självklart sa jag 'Ja' och samtalet avslutades.
Klockan ett kom jag till jobbet, chefen förklarade att det inte var så många pallar som sagts och att hon egentligen inte hade behövt ringa efter alla. Men vi gick ut och lastade ur lastbilen iaf och frågade sen vad vi skulle göra.
Jag fick gå upp och göra klart sen i onsdags och sen fick jag tvätta möbler som de andra oljade och sen fick vi sluta. 4½ timmar som jag hade nåt att göra iaf. Det var skönt.

När jag kom hem så var jag pigg på att träna så jag gick ut på en promenad, gick ner till stranden, gick vidare ner till vattnet och började gå, solnedgång bakom bergen, lagomt väder, en jättefin kväll. Gick längs vattnet till slutet av stranden och sen joggade jag tillbaks, 2 km på en sandstrand, där sanden dessutom är så mjuk att man sjunker ner. Det var en utmaning och det var jobbigt och det ger mer och det var underbart. Kom hem och duschade, åt lite, sen tittade jag på två avsnitt av Ally McBeal - säsong fyra. Streamar nuförtiden. Vill inte ladda ner filmer eller serier, ifall jag måste formatera hårddisken igen. Kvällen har varit lång men den har inte varit fel.

För fyra timmar sen sa jag till en kompis att jag skulle skriva i bloggen efter att jag uppdaterat utseendet lite, men eftersom jag inte vet vad alla olika saker i htlm-världen betyder så tog det extremt lång tid att fatta nånting. Jag är en språknörd och jag lär mig nya språk snabbt. Men html har ingen grammatik!!! GAAAAAAAAAAAAAAH!!! Jag kan inte lära mig ett språk utan grammatik. Hursomhelst så blev jag klar och det ser helt okej ut.

Imorgon är jag ledig och jag ska sova länge. Antar att jag först och främst kommer prata med Lina hela natten men sen ska jag sova för imorgon är jag ledig! =D

Jag påbörjade tidigare på kvällen en mycket givande konversation med min gode vän, Christian. Den fick lov att avslutas när han fick lov att sova. Det tyckte jag var otrevligt men samtidigt kan jag ju säga att jag förstår honom. Det är inte lätt att vara hyperatletisk.

Den här helgen ska jag må bra med min ledighet och nästa vecka är det på riktigt på jobbet, inte låtsas längre. Och på lördagen är det stor invigning. Arriba Casa.

Dagens låt är idag inspirerad lite av mig själv. Håll till godo med Mando Diaos 'Mr Moon'...



Estaba pensando en escribir en español este finde pero al final no lo he hecho. Lo que pasa es que ahora son las tres menos cuarto de la mañana y el español que tengo dentro está un poco dormido. Mañana intentaré escribir un poco más temprano a ver si escribo en español.
Ahora acabo esto. Buenas noches.

Cuidaros todos.


Till mina vänner:
It's like catching lightning the chances of finding people like you. /El Nen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0