Sick mentality

Igår pratade jag med Yolanda. Vi är aldrig överens om nånting men det känns ändå så rätt att prata med henne just därför. Jag får veta så väl hur en tjej som dessutom är från ett annat land tänker på saker och ting. Hon är en tjej från Spanien och jag är en kille från Sverige.
Vi pratade om relationer och jag vet inte hur vi kom in på det men vi pratade iaf om att hon tycker att ens bästa vän ska vara ens partner, det tycker inte jag. Visst kan det hända att det blir så. Men Ida har varit min bästa vän på tok för länge för att hon skulle bli hotad. Jag menar att en tjej som jag är tillsammans med inte kommer veta allt om mig om vi inte varit bästa kompisar innan så den redan vet allt om mig. Men om jag lär känna nån från scratch och vi blir tillsammans så kommer jag alltid berätta mer om mitt liv för Ida än för min flickvän. Det tyckte Yolanda var helt fel. Hon sa att hennes nuvarande pojkvän också är hennes bästa vän och de vet allt om varandra. Visst kan det väl låta bra men man behöver lite privat utrymme även från sin partner, anser jag. Jag frågade henne:
"Om din pojkvän sa till dig att han skulle hem till sin bästa tjejkompis och se på film. Vad skulle du göra?"
Hon sa att hon skulle låta honom gå dit men också säga till honom att han aldrig mer skulle ringa henne. Hon skulle alltså göra slut på stört om det skulle hända. Det fattar jag inte. Utav mina bästa vänner är majoriteten tjejer och jag skulle aldrig kunna tillåta en sån sak. Att inte kunna få umgås med mina bästa vänner pga att min flickvän tänker på ett så konstigt sätt finner jag helt hemskt och absurt.
Denna diskussionen fick mig att skriva en ny låt, 'Sick Mentality'... Den är ganska ironisk. Jag har skrivit den utifrån hur jag ser på saken så jag säger ju att spanjorers sätt att se på förhållanden är sjukt men samtidigt vet jag ju att det som de tycker och tänker om mitt sätt att se på saken är sjukt. Den är skriven till killar om hur spanska tjejer kan vara. Därav väldigt ironisk för jag älskar spanska tjejer men om alla tänker som Yolanda skulle jag aldrig kunna vara tillsammans med nån av dem. Det skulle aldrig funka.

Jag sa till henne:
En bästa vän kan bli min flickvän.
En flickvän kan aldrig bli min bästa vän.

Hur ser du på saken? Skriv en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Min bästa vän kan vara min pojkvän. Tycker att man ska kunna prata om allt med varandra. Men ens bästa vän kommer alltid att vara speciell och vara ens "partner" i vått och torr. DET kan kanske inte en pojkvän/flickvän vara däremot, om man inte tycker eller tänker likadant :)

2009-06-03 @ 21:33:43
URL: http://idooh.blogg.se/
Postat av: ELLA

Harrreeeguuud ! spanjorsker ar lite knepiga ;)



Just i detta sammanhang sa haller jag med dig .



2009-06-05 @ 14:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0