PEPPE!!!

Idag har varit en lite annorlunda dag. Peppe skulle komma hit så jag skulle till flygplatsen i alicante och hämta honom. Det var fanimig inte det lättaste. Han landade klockan 22, vi har nyss kommit hem =p Det kan man kalla lite långsamt.

Jag städade hela lägenheten idag innan jag drog mig norrut till Alicante. Väl framme i Alicante hann jag med första bussen ut till flygplatsen också. Allt var klockrent. Så längt.
När jag kom till flygplatsen så gick jag till biluthyrningen och lämnade fram alla uppgifter och pass och körkort och allt de behövde. Jag tyckte det var så lätt ända tills killen bakom disken sa att han inte kunda ta emot Visa Electron, för det är debitkort och inte ett kreditkort och det var det enda av mina tre kort som jag hade pengar på. Det sved som fan.
Så vad jag gjorde jag? Jag åkte tillbaka in till stan för att kolla om jag kunde hitta på en bancaja som hade det lika lätt som lacaixa med att sätta in pengar. Det fanns inte för med bancaja så kan man bara sätta in i kuvert via automaten, så det sket sig. Då ringde jag till peppe och frågade om han hade pengar på sitt kort, det hade han inte. Så det såg mörkt ut. Hur som helst fanns det inget mer jag kunde göra inne i stan så jag skulle ut till flygplatsen igen. Så jag gick till en busshållplats lite utanför centrum, satt där och väntade på bussen i en halvtimme, bussen kom och... BUSSJÄVELN BARA PASSERADE!!! VILKET JÄVLA AS (busschauffören alltså, inte bussen i sig)... Fy fan vilken kväll. Jag gick tillbaka in till stan igen, passerade ett mörkt kvarter där det håller till många prostituerade på kvällarna och självklart fick man många kommentarer. Men tro det eller ej, jag gick bara förbi, jag ville inte ha nå BJ... Kom in till stan igen, tog ut pengar och var så förbannad på bussen så jag tog en taxi ut till flygplatsen där nu Peppe väntade på mig istället för jag på honom, det var ju inte rätt, och inte direkt så jag hade tänkt mig.
Jag hade ringt min syster när jag fått reda på att Peppe inte hade nå pengar på sitt kort men hon var inte hemma då men hon sa att hon skulle ringa mig när hon kom hem. Det gjorde hon och hon hjälpte mig så jag kunde hämta ut bilen.
Peppe hade fäst ögonen vid en sötsak som stod bredvid oss vid ingången, hon bad mig kolla hennes bagage medan hon gick in och kollade efter sin kompis. Sen kom hon tillbaka och vi började prata en massa, hon är från Finland och har pluggat i Alicante sen i september. Vi stod och pratade ett bra tag och då hade kön till biluthyrningen minskat en del men det tog ändå lång tid innan jag fick ut min bil. Det var fel på datorerna så de hade fått göra allt manuellt, därför gick det väldigt sakta. Men jag fick ut en Citroën Berlingo och då var klockan tio över tolv. Och klockan ett satt vi på Varto och åt kebab nere i Torrevieja. Mycket gott. Nu sitter vi i min lägenhet, Peppe har packat upp sin fem kilos necessär och de resterande 15 kilona baggage. Nu är det musik (svensk hiphop), snus och 79 cents spanskt vin.
Lång dag men Peppe är framme och han har iaf bagaget med sig. haha...

God natt /El Nen

Kommentarer
Postat av: ELLA

Fan vad kul gubben = ) hoppas att ni har det underbart och gor en massa kul ;) Ta massa kort och lagg upp dem pa bloggen vettja ;D



Te quiero

2009-06-05 @ 14:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0