Saturday After Work

Jag skäms lite för att jag bröt mitt bloggskrivande, igår var första dagen sen jag gjorde min blogg som jag inte skrev.  Jag kom hem halv fyra imorse så det var lite mycket och sätta sig och skriva allt då. Visst det känns tungt nu i efterhand. Men jag får leva med det. Jag är bara mänsklig, jag kan inte vrida tillbaka tiden.

Fick lön igår så vi gick ut efter jobbet, samma som vanligt, Karina, Kätlin, Diego (Karinas pojkvän som jag nu kan namnet på) och jag. Vi var först till Genius där vi som vanligt hade skitkul. Drack lite, snacka lite, de tog inte ens betalt för min Johhny Walker, vilket jag inte klagade på.

På bilden: Jag med Johnny, Diego med en pint öl och Kätlin med en Befeater och Fanta Citron.

Vi satt där och snackade och hade kul ett bra tag tills vi insåg att musiken var medryckande så vi ville dra nånstans och dansa lite också. En kollega från Casa jobbar helger på en bar som heter "Y se la llevó el viento" - Vinden tog henne med sig... och eftersom han jobbade så fick vi först chupitos innehållande kall whisky peché, det klagar jag inte på. Senare när det var dags för minimumkonsumtionen så beställde jag en Barceló med Coca-Cola och han gav mig Ponche Caballero med Coca-Cola. Visst jag hade sett fram emot en Barceló men jag behövde inte betala så jag klagar inte. Vi fick vår utgångsstämpel sen var det dans ett bra tag.

På bilden: Utgångsstämpeln dagen efter. [la] Nube = Moln[et]

Efter en hel del dans och efter att Karina och Kätlin försökt hitta på en tjej till mig så sa jag att jag hade flickvän, då la de ner. Bättre så... Jag har ingen flickvän... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... ;-)
Vi gick ut efter ett tag iaf, träffade på några av Diegos kompisar varav en pratade svenska. Det var läskigt, han sa att han kunde lite svenska sen förstod han allt jag sa på svenska, han var lite läskig faktiskt. Han älskar Timbuktu, och han har varit tillsammans med en tjej från Jönköping vars föredetta har varit tillsammans med Nina Persson. Och allt det sa han till mig på svenska. Det var insane. Sen gick vi och åt kebab. Kätlin mådde dåligt så vi körde hem henne sen körde vi hem mig. Och that's that. Riktigt kul kväll.

Idag är det söndag och jag ska träna ikväll, ska ner på stranden och köra intervaller, så nu har jag inte så mycket för mig så det blir mest att jag sitter här antar jag.

Dagens (gårdagens/lördagens/whatever) citat:

"Por qué inventar bicicletas si ya existen?
Varför uppfinna cyklar om de redan finns?
Why invent bikes if they already exist?"
/El Nen

p.s. dagens låt glömde jag nästan bort så den kommer i efterhand. Jag tänkte att jag bjuder på lite Al Green idag (igår/lördag/whatever). Han är väldigt mysig. Håll till godo med "Let's Stay Together"...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0